Buenos Aires deel 2 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Myrte Schrurs - WaarBenJij.nu Buenos Aires deel 2 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Myrte Schrurs - WaarBenJij.nu

Buenos Aires deel 2

Door: myrteschrurs

Blijf op de hoogte en volg Myrte

08 Juni 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!

Na alweer 3 weken in Buenos Aires en nog maar 2 te gaan! Echt ongelofelijk hoe snel de tijd gaat hier. In de twee weken na mijn vorige reisverslag heb ik ook weer zo veel gedaan!

Op dit moment woon ik samen met 7 andere meiden. Je kunt je voorstellen wat voor kippenhok dit moet zijn, maar o zo gezellig! Drie Amerikaanse, een Italiaanse, een Zwitser, een Braziliaanse, een Duitse en ik vertegenwoordig Nederland. Het is super leuk om met zo veel verschillende nationaliteiten in een huis te wonen en we raken er ook niet over uitgepraat (natuurlijk meestal onder het genot van een heerlijke vino tinto). Het Duitse meisje houdt gelukkig ook van voetbal, zo morgen gaan we gezellig?! samen de wedstrijden kijken. Nu is het zo dat er een Nederlandse bar is in Buenos Aires en ze durft daar nog mee naar toe ook! Ik ben benieuwd wie het laatst lacht.

Mijn Spaanse lessen gaan best goed. Ik heb nog steeds les in de ochtend. Vandaag hadden we een test over de Pasado (verleden tijd) ik had 96 van de 100 punten dus dat is wel goed. Het spreken vind ik het lastigst, maar moet zeggen dat ik daar ook wel wat meer in zou moeten oefenen. Ik ben meer mijn spreekvaardigheid in Engels aan het verbeteren (Ik merk dat ik tegenwoordig zelfs denk ik het Engels).

Nu even over wat ik allemaal gedaan heb de afgelopen twee weken. In mijn vorige reisverslag had ik al verteld dat ik naar Colonia (Uruguay) zou gaan. Dit was een hele leuke dag geweest. Drie uur op de boot heen, daar hebben we een aantal uur rondgewandeld en toen weer drie uur terug. Het stadje was maar klein en niet heel bijzonder, maar toch leuk om in Uruguay geweest te zijn. Zondag ben ik toen met twee huisgenootjes naar de San Telmo markt geweest. Dit is een markt met veel antiek en natuurlijk ook veel souveniers en andere prullaria. Het was voor mij de grootste markt waar ik ooit geweest ben en de sfeer was erg leuk. Op straat tango dansers en muziek bijvoorbeeld. Maandagavond ben ik naar La Bomba de Tiempo geweest, dit is een drumshow. Ook weer erg leuk, lekker een biertje gedronken daar (op de meeste plekken hier krijg je een liter wanneer je een biertje besteld!). Woensdag ben ik weer naar tangoles gegaan en daarna was er een activiteit vanuit school. We hebben in een traditioneel restaurant, traditioneel eten gegeten met traditionele muziek op de achtergrond. Beter kan ik het niet beschrijven maar het was ook weer gezellig. Donderdagavond weer tangoles en daarna een asado (barbeque). Na de asado ben ik nog naar een club geweest. Vrijdag ochtend met een paar uur slaap toch weer present in de les natuurlijk.

Afgelopen zaterdag de stad in geweest met Theresa (mijn roommate) en Thomas (een Engelsman) het was heerlijk weer die dag, ruim 20 graden met zon. Dat kan ik me nu niet meer voorstellen, het is nu namelijk echt winter in Bs.As., max. 10 graden was het begin deze week. Voor de porteno's (mensen uit Bs.As.) is dat volgens mij gelijk aan -10 voor ons. Zaterdagavond zijn we uit geweest in las Terrazas. Dit was echt een hele mooie club met verschillende ruimtes en goede muziek. Zondag ben ik naar een dierentuin geweest een kleine 2 uur rijden met de bus vanaf Bs.As. Wat deze dierentuin zo speciaal maakt is dat je hier tijgers en leeuwen kunt aaien en dit heb ik ook gedaan! Heel gaaf. Maandagavond ben ik gezellig sushi gaan eten met m'n Italiaanse huisgenote en een Belg. Dinsdagavond ben ik via school naar een tangoshow geweest, dit was erg leuk om te zien, maar bewees ook weer even dat ik nog veel moet oefenen als ik ooit echt de tango wil kunnen dansen. Daarna zijn we met een groepje naar een bar en nog even naar een club geweest. Woensdag had m'n Italiaanse huisgenote een heerlijke risotto klaargemaakt en onder het genot van een vino tinto (daar is ie weer) hebben we met alle meiden van het huis gezellig zitten kletsen. Donderdag na school ben ik met 3 mensen van school na de lessen de stad in gegaan (wat we meestal doen na school, lekker lunchen met een groep en iets bekijken of doen in de stad of soms naar huis). We liepen door het beroemde kerkhof, hebben Evita even hallo gezegd en toen hoorde we ergens muziek vandaan komen. Wij volgden het geluid en kwamen uiteindelijk op een gratis festival terecht. Bs.As. zit vol verrassingen! 's Avonds weer thuis gekookt en met alle meiden gezellig bij elkaar gezeten. Het was zo gezellig dat het studeren (wat ik eigenlijk echt moest doen) er toch een beetje bij in schoot. Op tijd naar bed gegaan, want vandaag hadden we een test. Vanavond hebben we weer een asado en de avond zal wel weer vervolgd worden in een club.

Ik denk dat ik vaker moet gaan schrijven want het is wel een erg lang verhaal geworden.

Besos,
Myrte

  • 08 Juni 2012 - 20:54

    Judith:

    Hey Myrte,
    Leuk om te horen dat je het zo goed naar je in hebt! De wijntjes vloeien rijkelijk, zoals het hoort :). Buenos Aires lijkt me een super stad. Heel veel plezier nog, maar dat zal wel lukken met al die meiden om je heen!
    Dikke x

  • 08 Juni 2012 - 20:57

    De Mannen:

    Oeh heel toevallig dat je nu dit stuurt, wij hebben de maandelijkse eetdate dus ben je er toch bij!!!!!! :) we missen je schattie!! Xxxxx

  • 08 Juni 2012 - 21:14

    Soof:

    Je gaat ook steeds leuker schrijven...net als het dansen straks zal gaan. Go on!

  • 09 Juni 2012 - 14:26

    Marlon:

    He Zuipschuit! Je hebt het zo te lezen goed naar je zin. Top! Nu flink hard juichen en die Duitse laten zien waar je vandaan komt. Xx

  • 09 Juni 2012 - 20:01

    Franke:

    Lang maar leuk verhaal hoor! Je vermaakt je daar prima! Regelmatig wat alcohol, dat bevordert de pret natuurlijk ook, hahaha... Kijk uit naar je volgende verhaal...

  • 10 Juni 2012 - 08:53

    Esther:

    Hee sis,

    O ben zo jaloers! Geniet er nog van, en oefen maar goed met spaans, kan je straks voor ons het woord doen;)
    xxx

  • 11 Juni 2012 - 07:43

    Marike:

    Hee ex-roomie! Klinkt weer goed hoor! De foto's zijn ook leuk, het ziet er naar uit dat je al veel leuke mensen hebt ontmoet. Je vermaakt je goed. Die leeuw had ik toch niet gedurfd, haha. Stoer! Liefs!

  • 11 Juni 2012 - 11:16

    Manon A:

    Hey Myrte,

    Klinkt gezellig met die vino's! Leuk dat er zoveel verschillende nationaliteiten zijn! Wel jammer dat die duitsers hebben gewonnen en wij niet, maar dat komt woensdag wel goed!
    Veel plezier en geniet ervan!

    xx

  • 18 Juni 2012 - 19:59

    Xandra:

    Klinkt goed Myrt, je verveelt je geen enkel moment zo te horen! xx

  • 20 Juni 2012 - 07:21

    OJ:

    Dag Myrte,
    Heel leuk te lezen dat het goed met je gaat. geniet ervan. Moet natuurlijk wel keihard werken zonder jou.

  • 22 Juni 2012 - 11:34

    Pieter:

    Trinidad hoor ik? Hoe waren je laaste weken in Buenos Aires? Ben benieuwd..... Wat een ervaring! En een mooie club internationale vrienden. Geniet. Pieter

  • 26 Juni 2012 - 03:22

    Manon Petersen:

    Hey!

    Dat moet klote zijn geweest. Voor de ogen van vertegenwoordigd Duitsland verliezen, maar die vino tinto heeft veel goed gemaakt, niet?
    Je schrijft leuk Myrte, op naar het volgende verhaal!
    Ik denk dat ik vaker zolang wegblijf..
    Heb ik tenminste nog iets te lezen..

    Liefs,

    Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Myrte

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 6843

Voorgaande reizen:

16 Mei 2012 - 09 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: