De laatste weken Bs.As. en Iguazu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Myrte Schrurs - WaarBenJij.nu De laatste weken Bs.As. en Iguazu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Myrte Schrurs - WaarBenJij.nu

De laatste weken Bs.As. en Iguazu

Door: myrteschrurs

Blijf op de hoogte en volg Myrte

25 Juni 2012 | Argentinië, Puerto Iguazú

Hola lieve allemaal,

Het is weer hoog tijd voor een nieuwe update. Ik heb Bs.As. verlaten en begonnen met reizen. Mijn laatste 2 weken in Bs.As. zijn voorbij gevlogen. Ik heb zo´n leuke tijd gehad met m´n huisgenoten! We zijn weer veel uitgeweest en veel gedaan, maar ook weer gezellig samen gekookt. De spaanse lessen zijn ook nog goed gegaan en ondertussen kan ik meestal best goed communiceren in het Spaans, echter wanneer ze in het Engels terug praten ging het misschien toch niet zo goed als ik dacht. Afgelopen woensdag, weer een feestdag, zijn we een dagje naar Tigre geweest. Dit is een stadje dat met de trein een uur van Buenos Aires ligt. Tigre ligt aan de delta, de biesbosch van Argentinië en we hebben hier een leuke boottocht gemaakt. Een beetje natuur was wel lekker na 5 weken in een stad die altijd ruikt naar een combinatie van uitlaatgassen en hondenpoep. Vrijdag meteen na school hebben Aruna, Anja, Hugo en ik de 18 uur durende bus naar Iguazu gepakt. De reis is begonnen!

Iguazu... Wow, wat een geweldig stukje natuur! Er zijn hier gigantische watervallen midden in een mooi regenwoud, ze liggen op de grens van Argentinië met Brazilië. Zaterdag zijn we naar de Braziliaanse kant geweest, dit was al zo indrukwekkend. Hier had je een mooi panoramisch beeld en een goed overzicht van de watervallen. Gisteren zijn we naar de Argentijnse kant geweest en hier kom je dichter bij de watervallen en kun je ze zowel van onder als van bovenaf bekijken. We zijn een hele dag in dit park geweest en ons geen seconde verveeld, want het was zo geweldig. Echt het mooiste stukje natuur dat ik ooit gezien heb, een aanrader voor iedereen.

Vanavond om 9 uur nemen we een bus richting Salta, in het droge noord westen van Argentinië. Dit ligt behoorlijk ver weg, ik ben nu in het noord oosten, dus we maken een stop in Corrientes. Hier verblijven we een dagje, om ´s avonds de bus te pakken naar Salta. We maken nu een rondje via Salta, Cordoba en terug naar Buenos Aires. Want Aruna en ik vliegen op 3 juli voor een weekje naar de caribische zon, hoe verwend!! Op de Spaanse school zat een meisje uit Trinidad en Tobago en we gaan haar opzoeken. Een dagje in de stad waar ze woont en dan van de zon, zee, strand genieten op Tobago. Aruna en ik kregen een vluchtwijzing en nu gaan we ook nog 1,5 dag naar Curacao, wat vervelend zeg! Op 12 juli zal ik weer in Buenos Aires zijn. Vanuit daar reis ik dan naar Santiago in Chili. Dus dat zijn mijn plannen de komende weken.

Liefs, Myrte

ps. Het lukt niet om foto´s up te loaden op deze site. Dit duurt veel te lang. Foto´s zet ik daarom op facebook. Echter vandaag is ook dat niet gelukt! De pc´s in dit hostel zijn namelijk zo langzaam! Ik hoop dat ik de foto´s snel op facebook kan zetten.

  • 25 Juni 2012 - 21:16

    Loes:

    Reizen, tango lessen, spaans leren en cultuur snuiven ging ze doen. Maar nee hoor, mevrouw gaat gewoon lekker op t strand liggen!! haha het is je gegund meid! Geniet er van! xx

  • 26 Juni 2012 - 03:26

    Manon Petersen:

    Goh, inderdaad best vervelend ja.. Zo die week naar de heerlijke zon. Je krijgt wat je verdient zeggen ze..
    Je verhalen zijn echt leuk om te lezen, je maakt echt onvergetelijke dingen mee volgens mij. Lekker van genieten en tot het volgende verhaal.

    Liefs,

    Manon

    PS. Bengeltje blijft gewoon zitten, vandaag alweer 5 dagen over tijd.

  • 26 Juni 2012 - 13:06

    Hilde:

    Aaahh Myrt, wat klinkt het heerlijk! Veel mooie dingen gezien en lekker genoten, lees ik :) Ik kan niet wachten op de mooie foto's! Enjoy! Liefs Hilde

  • 26 Juni 2012 - 14:52

    Franke Verhoeven:

    Ha Myrte,

    Het was weer leuk om het e.a. te lezen. Wat maak je toch allemaal mee, geweldig!!! Leuke nieuwe mensen leren kennen, een beetje de wereld verkennen, ach er zijn slechtere dingen te bedenken... ;-).
    Ik wens je nog heel veel plezier toe en hoop snel je foto's op Facebook te zien. Ik ben vooral benieuwd naar de watervallen en dus de natuur...

    Heel veel groetjes Franke

  • 26 Juni 2012 - 18:49

    Frans Van Dommelen:

    He Myrte, vandaag even de tijd gevonden om je verhalen te lezen. Geweldig afzien daar, dat zie ik wel. Hier zouden we bij een vluchtwijziging uit ons vel springen, daar pakt het positief uit! Geniet er maar van, het is voorbij voor je het weet!! Als je weer thuis bent moet je maar eens een proeverijtje organiseren van de betere Argentijnse tinto's! Groetjes!

  • 27 Juni 2012 - 05:31

    Elly:

    Myrte, wat een leven! Ik ben jaloers. Het zijn geweldige belevenissen, besef dat goed en geniet er met volle teugen van.
    Gister eind musical van Bram gehad en afscheid van de Basisschool, toch even slikken!
    Zondag vertrekken we met de caravan naar het Zuiden. Plan is Annecy, Italiaanse Bloemenriviera en terug via Meer van Mergozza in Noord Italie. Geniet de komende weken en kijk goed uit!

  • 29 Juni 2012 - 11:49

    Marlon:

    Hey Myrte, wat heb je het toch goed daar! Geniet er maar van. Xxx en de groetjes van ons thuis

  • 11 Juli 2012 - 16:44

    Manon Aerts:

    Schrurs!
    Klinkt niet verkeerd, naar Trinidad en Tobage en naar Curacoa. En daarna weer lekker verder reizen. Geniet ervan!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Iguazú

Myrte

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 6845

Voorgaande reizen:

16 Mei 2012 - 09 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: