Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Myrte Schrurs - WaarBenJij.nu Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Myrte Schrurs - WaarBenJij.nu

Buenos Aires!

Door: myrteschrurs

Blijf op de hoogte en volg Myrte

25 Mei 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Na alweer ruim een week in Buenos Aires is hier dan mijn eerste reisverslag. Buenos Aires is geweldig! Ik zal bij het begin beginnen. Donderdag 17 mei ben ik 's ochtends (Argentijnse tijd, het is hier 5 uur vroeger) aangekomen in Buenos Aires en daarna naar het hostel gegaan dat ik vooraf al had geboekt. Het was een prima hostel en om wat mensen te ontmoeten had ik me maar meteen ingeschreven voor de pizza night van die avond. Het was een mooie zonnige dag en ik ben lekker de stad ingegaan om de stad een beetje te verkennen, ofja een klein gedeelte van de stad, want Bs.As. is echt een enorme stad! (Dit was meteen de enige zonnige dag tot nu toe!) 'S avonds dus naar de pizza night met onbeperkt pizza en drank. Na de pizza night ben ik nog mee naar een club gegaan. Club niceto, hier was een soort show met drag queens en halfnaakte dansers en danseressen. Het was een leuke avond.

De volgende (regenachtige) dag ben ik met een Nederlandse jongen, Johan (ontmoet op de pizza night) naar La Boca geweest. Dit is een wijk die bekend staat als een gevaarlijke wijk, maar wanneer je in het toeristische gedeelte blijft is er niets aan de hand. Dit gedeelte is echt heel mooi, alle huisjes zijn felgekleurd en je hoort overal tango muziek en zelfs tangodansers en heel veel souvenierwinkels. Ik heb hier nog geen foto's van omdat het zo'n slecht weer was, maar ik ga nog zeker een keer terug. 's avonds heb ik mijn eerste Argentijnse steak gegeten en dat beviel heel goed! Voor Johan was het zijn laatste steak want hij ging de volgende dag weer naar Nederland, zijn reis zat er weer op, maar hij heeft me een heleboel reistips gegeven.

De volgende dag heb ik samen met een Colombiaanse jongen uit het hostel fietsen gehuurd en door Bs.As. gefietst. Dit was ook een leuke manier om de stad te leren kennen. Zondag ben ik verhuisd van het hostel naar het huis van de Spaanse school waar ik 5 weken verblijf. Dit is een erg mooi huis in de buurt Recoleta op de grens met Palermo. Ik deel mijn kamer met een Amerikaans meisje, Theresa. We kunnen het wel goed vinden met elkaar dus dat is mooi. Verder zitten er in het huis nog 3 andere Nederlanders, 1 andere Amerikaan, een Zwitser en een Italiaanse. De helft is dus Nederlands.

Maandag had ik mijn eerste Spaanse les. Dit was erg leuk, maar wel even wennen aan het bijna alleen Spaans spreken van de leraren. Ik heb deze week maar 4 dagen les gehad, want vandaag is het een officiele feestdag in Argentinie. We moesten dus de stof van 5 dagen in 4 dagen doen en dit was doorwerken! Ik heb wel al veel geleerd in een week en met name het spreken is veel vooruit gegaan. Deze week had ik in de middag les, dat was wel lekker. Volgende week heb ik in de ochtend les, dit kan iedere week veranderen. Ik denk dat ik dan wel meer kan doen in een dag. Buiten het Spaans leren heb ik nog veel meer gedaan afgelopen week.

Dinsdagavond ben ik in een ander huis van de school met een Nederlands meisje, Anne, gaan koken. Na het eten kwam er nog een Engels meisje, Lulu en een Peruaans meisje dat in Bs.As. studeert naar dat huis. We zijn met z'n vieren eerst naar een bar gegaan, waar nog veel meer mensen van de school waren en daarna naar club Kika. Dit was een erg leuke avond, ook al was ik voor Buenos Aires begrippen erg vroeg thuis, namelijk half 4. (In de clubs begint het pas om 2 uur) Woensdagavond ben ik met 4 huisgenoten naar een restaurantje met alleen maar locals geweest. We hebben hier heerlijke steaks gegeten. Donderdagochtend moest er dan toch even gestudeerd worden, maar ook dit kan op een leuke manier. Ik ben naar een boekenwinkel gegaan dat vroeger een theater was, echt super mooi! Donderdag hadden we een mondelinge test op school, maar ondanks dat de vragen echt super moeilijk waren, ging het best aardig. Ik moest bijvoorbeeld vertellen wie een belangrijk persoon is in mijn land en waarom. Aangezien ik in Argentinie ben heb ik dus waar iets verteld over Maxima. Donderdag na school heb ik een tangoles gevolgd, dit was erg leuk en ik heb dus nog maar meer kaartjes ervoor gekocht zodat ik nog vaker kan gaan. Daarna ben ik weer naar dat andere huis van de school gegaan, want daar hielden ze een Asado (barbeque). Onderweg hadden we nog wat vlees gekocht, dat is hier zo goedkoop en goed en natuurlijk een lekker Argentijns wijntje voor erbij. De asado was erg gezellig, maar op een gegeven moment kregen we klachten van de buren, terwijl we niet eens zoveel herrie maakte. We zijn toen maar richting een bar gegaan. Daarna zijn we naar een club gegaan, waar die avond een hiphop avond was. Het was erg leuk, ondanks dat een hele avond alleen hiphop muziek niet echt mijn ding is. Vandaag was een vrije dag en ik werd pas om 3 uur wakker! Ik ben net met 2 huisgenoten bij een mexicaans restaurant wezen eten. Nu maar gauw slapen, want morgen vroeg op ik ga met Theresa en Carlotte (het italiaanse meisje) naar Colonia in Uruguay morgen. Een leuke dagtrip die we met de boot gaan doen. Zondag ga ik naar een populaire en bekende markt in San Telmo (een wijk in Bs.As.) Deze wijk staat onder andere bekend om zijn antiek. Maandag beginnen de lessen weer en dat ga ik beginnen aan de verleden tijd.

Kortom, ik vermaak me uitstekend hier en voel me al helemaal thuis. Bs.As. is een heerlijk stad om te wonen!

Ik hoop dat ik zondag wat foto's kan uploaden.

Liefs,
Myrte

  • 26 Mei 2012 - 12:03

    Marijn:

    Leuk verslag hoor.. had wel al wat dingen mee gekregen;) Je vermaakt je iig prima!
    Ben benieuwd naar de foto's!
    xxxx

  • 26 Mei 2012 - 13:15

    Marike:

    Klinkt goed Myrte! Je vermaakt je goed daar en hebt al veel mensen ontmoet zo te lezen. Ben benieuwd naar de foto's! Enjoy! Kus

  • 26 Mei 2012 - 13:56

    Marlon:

    Ha Myrte,

    Ik hoor het al. Veel eten, drinken en gezelligheid. Je hebt groot gelijk :) Geniet er van! Beso x

  • 27 Mei 2012 - 13:33

    Manon S:

    Hey Myrte,
    Gelukkig gaat alles goed met je en zo te horen vermaak je je prima!

    Hier ook alles goed, lekker temperatuurtje en volgende week zondag ga ik op vakantie naar Kos!
    Genieten van de terrasjes, eten enz!

    Ik ben benieuwd naar de foto's! En geniet ervan!

    Xx

  • 27 Mei 2012 - 17:43

    Karin:

    Haa Myrt!
    Wat een leuke lange update! Al lekker veel wezen stappen, heerlijk:) Vooral als er allemaal halfnaakte mensen rondlopen hihi;) Ben benieuwd naar de foto's bij je verhaal:) xxxx

  • 27 Mei 2012 - 17:54

    Milou L.:

    Leuk om te lezen myrt! Fijn dat je het naar je zin hebt, het klinkt druk haha. Lekker genieten daar! Beso ;)

  • 27 Mei 2012 - 18:12

    Franke Verhoeven:

    Ik heb genoten van je reisverslag. Je hetvlaatste leuke dingen meegemaakt. Ik kijk uit naar je nieuwe reisverslag. Veel plezier...

  • 28 Mei 2012 - 17:18

    Benni :

    Ha schat

    leuk om te horen dat je al gewend bent daar. Geniet er van XXXX


  • 29 Mei 2012 - 07:21

    Hilde:

    Wat een leuke verhalen zeg! Je hebt al een hoop mensen leren kennen en allemaal mooie dingen gedaan, klinkt goed! Ik ben benieuwd naar de foto's! Geniet ervan lieve Myrt!
    xxxx

  • 05 Juni 2012 - 11:07

    Manon A:

    Hey chick!
    Jij was zeker aan het lachen toen ze klaagden over geluidsoverlast hahha;)
    Leuk verslag!
    Maar het eten en de wijn is dus wel goed daar?!
    Nog dingen herkend uit Julia's tango;)?
    Geniet ervan!
    xx

  • 07 Juni 2012 - 15:30

    Pieter:

    Fantastisch! Leuk om te lezen. Buenos Aires ook maar op mijn lijssie gezet. Wie weet komt het er nog eens van. Ik heb je verhaal zondag voorgelezen aan een van de oude tantes. Zij zat helemaal te stralen. Leuk geschreven. Ik zit tijdens mijn treinritjes te wachten op het volgende verslag. Geniet van al het moois daar.

  • 07 Juni 2012 - 20:22

    Ome Jack:

    Hoi Myrte,

    We hebben nu Skype.

  • 08 Juni 2012 - 21:08

    Soof Koop:

    Wauw, Myrts avontuur!
    Leuk dat je zo snel mensen leert kennen!
    Lieve groetjes uit Nimwegen

  • 26 Juni 2012 - 03:17

    Manon Petersen:

    Hey Myrte,

    late reactie maar ik heb je waarbenjij.nu eindelijk gevonden haha.. Zo moeilijk was dat niet, aangezien je op facebook de link had gezet. Wat een leuk verhaal! Ik lees het wat later dan de meeste mensen, dus ik ga nu pas reageren op avonturen die je allang hebt meegemaakt haha. Heel veel plezier nog daar meid, maar dat gaat helemaal goed komen!
    Ik ga je volgen!

    Liefs,

    Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Myrte

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 6850

Voorgaande reizen:

16 Mei 2012 - 09 Oktober 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: